Med over 50 online og skreddersydde treningsprogrammer, skal Løpetrening nå satse videre
Med over 50 online og skreddersydde treningsprogram og RR-basert omsetning skal Løpetrening.no nå styrke seg ytterligere med Skattefunn-midler og en ny kapitalutvidelse i ryggen.
Løpetrening.no er på god vei inn i sitt tredje driftsår, og triplet omsetningen fra første til andre driftsår. Nå skal selskapet satse videre, og tilbyr snart alle å tegne seg for aksjer gjennom kapitalutvidelsen tilrettelagt av Folkeinvest.
Selskapet tilbyr nivåtilpassede treningsprogrammer der medlemmene også får med sin egen dedikerte PT som følger opp medlemmene online via medlemssidene. I tillegg lanserte de nylig skreddersydde kostholdsprogram med kostholdsveileder, og tilbyr blant annet også treningsreiser til Playitas, Fuerteventura.
- Vi opplever nå stor vekst i medlemsmasse og omsetning. Samtidig har vi fått innvilget økonomisk støtte via Skattefunn-ordningen for perioden 2021-2023. Dette gir oss muligheten for å utvikle plattformen, nettsidene, medlemssidene, flere AI-baserte løsninger og generelt styrke oss på markedssiden. Kort sagt; vi rigger oss nå for ytterligere vekst i et marked som når ut til blant annet over 500.000 påmeldte mosjonister som hvert år deltar i Norges mange mosjonsløp, sier styreleder i selskapet, Marcus Johnsen.
Photo by Connor Bowden on unsplash.com
Store fordeler ved å få inn nye medeiere
Løpetrening AS som står bak Løpetrening.no ser flere store fordeler utover å hente frisk kapital i forbindelse med den forestående kampanjen på Folkeinvest. Å få inn flere investorer gir selskapet flere strenger å spille på med tanke på å benytte seg av nye nettverk. Selskapet gjennomførte en suksessfull emisjon via Folkeinvest sommeren 2020. Styreleder, Johnsen, er klar på at erfaringen deres fra den gang er at stort sett alle investorer kan tilby noe utover frisk kapital.
- Det kan være tips til selskapet med tanke på videre utvikling, det kan være å involvere eget nettverk og få flere til å åpne øynene opp for tjenestene selskapet tilbyr. Allerede i dag bruker vi flere investorer som ambassadører i bla. sosiale medier, sier Johnsen.
Løpetrening.no
Løpetrening.no tilbyr nettbaserte treningsprogrammer for alle, uansett nivå. Alle betalende medlemmer får tildelt sin en egen online PT som følger opp gjennom hele treningsperioden og medlemsskapet. Omsetningen baserer seg på ukentlig betaling så lenge man er medlem (gjentakende betaling – såkalt recurring revenue (RR)).
- Vi har programmer for alle - både sofasliteren, hverdags mosjonisten, de litt raskere og supermosjonistene, sier Johnsen.
Selskapet henvender seg primært mot trenings- og løpsmarkedet, altså mennesker som ønsker å komme i gang med strukturert trening eller allerede trener fra før. Tett opp mot konseptet ligger dessuten de nærmere 2000 mosjonsløpene som arrangeres i Norge hvert år, som samler cirka 500.000 påmeldte mosjonister. Bedriftsmarkedet har også respondert positivt, blant knyttet opp Holmenkollstafetten og Oslo Maraton.
Teamet består av co-gründerne Andreas Gossner og Marcus Johnsen, samt tre online PT'er som følger opp medlemmene. Høsten 2022 skal selskapet ansette både en dedikert bedrifts-selger, en egen forretningsutvikler og med en økende medlemsvekst vil de ansette ytterligere 2 til 3 nye deltids PT’er.
Hvorfor investere i Løpetrening.no?
Da selskapet gjennomførte forrige emisjon sommeren 2020 ble samtlige aksjer solgt via forhåndstegninger før tegningsvinduet åpnet, og de hentet totalt ca 1,1mNOK ved hjelp av 40 nye aksjonærer.
- Å få inn frisk kapital og flere medeiere gir oss muligheten til å virkelig ta nye steg, ikke minst oppnå å bli en nettbasert treningsleverandør som er lønnsom for både eiere og medlemmer - enten det er i form av økonomisk gevinst eller helsemessig gevinst, sier Johnsen.
Når selskapet nå skal hente inn frisk kapital på nytt er det primært fordi:
- Selskapet skal styrke seg gjennom flere ulike prosjekter, herunder prosjektet Digital Løpecoach - med innvilget økonomisk støtte via Skattefunn for perioden 2021-2023.
- Den tekniske plattformen og nettsidene skal videreutvikles.
- Det er et klart behov for å få på plass AI-løsninger (automatiserte tekniske løsninger der vi i dag bruker for mye tid og ressurser på manuelt arbeid).
- Selskapet skal gå mer offensivt til verks mot bedriftsmarkedet der selskapet har fordelaktige tjenester å tilby ansatte i enhver bedrift.
- Selskapet skal styrke seg på markedssiden og legge til rette for økt medlemskonvertering.
Løpetrening kan fortelle at på snaue tre år har teamet bevist sin gjennomføringsevne ved å ha lansert over 50 ulike treningsprogrammer, de har lansert kostholdsprogrammer, de har arrangert flere treningsleirer og triplet altså inntektene fra det første til det andre fulle driftsåret. Nå sikter de mot å bli en betydelig leverandør av innovative treningsprogrammer med online PT-veiledning, og det samme innen Kostholdsprogrammer. Det er tjenester som henger godt sammen.
- Løpetrening mener at gjennom sitt konsept og forretningsmodell ligger det et stort potensial i skalerbarhet. Grensekostnaden pr nytt medlem reduseres jo flere medlemmer vi får. Kostnaden for produksjon er i stor grad allerede tatt ved at vi allerede har på plass over 50 ferdigutviklede treningsprogrammer som skiller seg fra hverandre utfra nivå. Om det er 10 eller 10.000 som følger ett og samme treningsprogram gir altså ingen nye kostnader. Salgsprisen pr medlem er likevel den samme, og grensekostnaden pr nytt medlem blir dermed lavere og lavere med stadig høyere medlemsvekst, sier Johnsen.
Løpetrening kan fortelle at Styret i Løpetrening AS har en uttalt strategi internt og sammen med sine medinvestorer om at selskapet skal selges (exit) innen 3-7 år med mellom x3-x7 verdiøkning eller mer. Altså at selskapets verdi ved en exit (et salg) aller helst er tredoblet eller mer utfra dagens selskapsverdi.
Om ikke lenge har du muligheten til å bli medeier i løpetrening. Allerede nå har du muligheten til å følge selskapet. Les hele investeringstilbudet her: