Denne gjengen skal erobre et gigantisk marked
Vi lever i en verden som er mer sosialt forbundet enn noen gang tidligere. Over halvparten av verdens befolkning er aktive på sosiale medier. Samfunnet vårt trives med deltakende kultur, som oversettes til millioner av nettforbindelser som opprettes hver dag.
Med det store og voksende antallet sosiale plattformer, applikasjoner og ulikt innhold som presenteres i forskjellige kanaler, kan mylderet av kanaler fremstå både overveldende og utfordrende for mange. Dette ønsker Clikk å gjøre noe med.
- Clikk gjør det mulig å organisere sosiale medier, kontaktinformasjon og annet innhold i ett grensesnitt, noe som øker oppdagelsen av viktig innhold og informasjon på en ny og oversiktlig måte, sier en engasjert Martin Kolbrek, daglig leder og gründer i Clikk.
Selskapet fra Vestfold har drevet med teknologiutvikling siden selskapet ble grunnlagt i 2019. Siden da har temaet vårt bestående av 10-20 utviklere bygget plattformen som i dag er tilgjengelig i markedet.
- Clikk hever din tilstedeværelse på sosiale medier og inntrykket av din nettbaserte profilering. Clikk sine funksjoner er designet for å komplementere den moderne digitale verden for personer, influensere, små uavhengige forhandlere og store selskaper, legger Kolbrek til.
Bilde: Rasmus Tyrén og Martin Kolbrek
Store kunder på kundelista
Med et klart kommersielt produkt, og et team som er klare til å skalere, uttaler Kolbrek at selskapets strategi er å knytte til seg gode og solide distribusjonspartnere. Nylig inngikk selskapet en avtale med hovedaksjonæren bak Slottsfjellfestivalen AS, Foynhaven AS, Focus Productions AS og Foyngården Drift AS.
- Avtalen med Slottsfjell og Foyn-konsernet gir oss en fantastisk mulighet for direkte eksponering mot alle våre tre brukersegmenter på en gang, sier Kolbrek.
På spørsmål om hvorfor avtalen er gunstig for kunder som Slottsfjellfestivalen og Foynhaven, er Kolbrek snar i svarene:
- Clikk er et flott verktøy for besøkende restaurant- og festivaldeltakere, ettersom de enkelt kan utveksle kontaktdetaljer med hverandre. For artistene som opptrer gir Clikk økt eksponering av deres kanaler uten videre arbeid. Bedriftene får en dynamisk landingsside som enkelt oppdateres og gir muligheten til å drive trafikk på tvers av kanaler, samt konvertere et fysisk publikum til å bli et digitalt publikum.
Henter millioner via Folkeinvest
Som et ledd i videre finansiering og kommersialisering av selskapet lanserte Clikk nylig en kapitalutvidelse på folkeinvest.no som gir hvem som helst mulighet til å bli medeier i det selskapet selv håper vil bli et internasjonalt teknologieventyr med utspring fra Vestfold.
- Vi mener nå det er av stor verdi å få med seg folket på eiersiden, i det som nå er et kommersielt klart produkt som forhåpentligvis skal ta markedet med storm. Vi leverer en tjeneste de aller fleste kan få bruk for, enten det er i privat- eller jobbsammenheng – det er derfor viktig å få med folket som ambassadører og medeiere i den videre utviklingen av selskapet, sier Kolbrek.
Spill av filmen for å høre mer om Clikk og deres pågående emisjon
Selskapet er priset til 49,7 MNOK i den pågående emisjonen på folkeinvest.no, og søker å hente mellom 5 og 8 MNOK. Den innhentede kapitalen skal benyttes til operasjonalisering av skaleringsplanen, markedsføring, salg og videreutvikling av plattformen. Fra før har selskapet 14 solide aksjonærer og 116 nye investorer har tegnet seg i den pågående kampanjen.
- De som velger å investere vil være i godt selskap, da investorlisten til Clikk også inkluderer kjente navn som blant Richard Urbanski og Fredrik Urbanski i TTC Invest og Edvin Austbø i Alden AS, John Helge Fjellheim i Rabakken Invest AS og MTI Startup bestående av en blanding norske profesjonelle teknologiinvestorer, sier en engasjert Kolbrek, før han avslutter med:
- Vi har troen på at en mangfoldig aksjonærbase vil spille oss godt de neste stegene i vår gründerreise!