Frank Walton har åpnet sin første shop-in-shop i Montréal i Canada.
Frank Walton er et norsk selskap som selger egendesignede briller og solbriller, designet på Grünerløkka og laget med materialer primært fra Italia og Tyskland. Minimalistisk og klassisk design, høy kvalitet og funksjonalitet har sørget for at over 16 000 briller er solgt siden oppstart.
Flaggskip-butikken ligger strategisk plassert ved Olaf Ryes plass på Grünerløkka i Oslo. Bydelen som i dag er kjent for kule barer, motebevisste beboere og enn generell trendy atmosfære. Siden butikken så dagens lys i 2015, har selskapet vokst til å ha 3 egne Frank Walton-butikker samt 70 utsalgssteder i Norge. Brillene og solbrillene finner man på Høyer, Retro, M.A.S, Bogart og Steen & Strøm, samt en rekke lokale optikere fra nord til sør.
Canada ønsker Frank Walton velkommen!
Denne uken har Frank Walton åpnet sin første shop-in-shop i Montréal. Planene er 10 slike i det kanadiske markedet de neste årene. I Canada jobber vi sammen med Groupe Optique Plus som er en av de største distributørene av briller i det kanadiske markedet. Nordisk design er i vinden så Groupe Optique Plus kontaktet oss for å få til et samarbeid. Planen er en selektiv distribusjon hos utvalgte optikere og motebutikker, forteller dagligleder.
Vi lanserer Frank Walton som et eksklusivt merke i det kanadiske markedet med shop-in-shops hos optikere i kanadiske storbyer. Nordisk design er ettertraktet og kjent for høy kvalitet.
– Vi har stor tro på at Frank Walton vil gjøre det bra her! sier Tony Geha, CEO, Groupe Optique Plus.
Kapitalinnhenting via Folkeinvest
For å finansiere videre vekst henter Frank Walton nå inn kapital via Folkeinvest. Ambisjonen er å hente inn 2M kroner til videre skalering.
Vi liker konseptet folkeinvestering da vi kan få med både gode kunder og andre interesserte på reisen videre med en unik norsk merkevare. Nå skal Frank Walton inn i nye markeder og henter inn kapital for å sikre en vellykket ekspansjon, forteller dagligleder.
Selskapet ble startet av Espen Kopperud da han var 22 år gammel, etter at han sluttet på finans- og økonomistudiene i Italia. Mye har skjedd siden den gang, og nå ser gründeren en lys fremtid gjennom sine Frank Walton-briller og er klar for å skalere opp.
Frank Walton har internasjonale vekstambisjoner, og skal hente kapital om ikke lenge. Kapitalen skal brukes til å skalere, selskapet skal fokusere på vekst mot utsalgssteder de neste årene. Les hele investeringstilbudet her.