Verji løser utfordringene med cyberkriminalitet for SMB-bedriftene, nå henter de kapital for vekst
Norske Verji har utviklet en kommunikasjonsløsning som både øker bedrifters datasikkerhet og ivaretar personvernet. Det ga dem i 2021 en kundevekst på 117 prosent. Nå vil de oppskalere betraktelig – både i Norge og i Europa.
– Både blant små og store bedrifter er det nå økt fokus på hvordan de kan øke sikkerheten, beskytte data i henhold til lovverket og unngå å bli utsatt for suksessfulle dataangrep, sier Alf Kenneth Bråthen, daglig leder i Verji AS.
Selskapet ble startet i november 2017 i forbindelse med en virksomhetsoverdragelse fra Secure Mobile Technologies AS. Bakgrunnen var at styret mente det ville danne seg et godt marked for krypterte løsninger, som en følge av at GDPR-lovverk skulle innføres i EU og Norge.
- På grunn av innføringen av GDPR og mulig bot for brudd på opptil 4% av omsetningen, så man for seg at markedet ville etterlyse krypterte løsninger for utveksling av personopplysninger. Dette fordi utveksling av personopplysninger på tradisjonell e-post ikke er i tråd meg reglene i GDPR, sier Bråthen.
Selskapet har etter hvert bygget en solid tverrfaglig grunnstamme med 28 ansatte innen marked og salg, kundesuksess og support, utvikling, økonomi og administrasjon og ledelse. I følge Verji er de godt rigget for videre vekst nå som de henter kapital i en emisjon på folkeinvest.no.
Spill av filmen for å høre mer om muligheten de nå tilbyr deg å investere i.
Verji løser betydelige utfordringer for SMB-segmentet
Selskapet har fokus på å hjelpe små og mellomstore selskaper med to hovedutfordringer som er svindel og cyberkriminalitet, samt compliance i forhold til GDPR. I tillegg hjelper bidrar de med økt effektivitet og struktur i kommunikasjonen med kunder og leverandører. Problemene til disse selskapene er i følge Verji at de mangler kompetanse, tror det er kostbart og har for liten tid i hverdagen til å få gjort noe med disse utfordringene.
- Utfordringene med svindel og cyberkriminalitet øker i et voldsomt tempo og skaper store utfordringer for små og mellomstore bedrifter. Svindelforsøkene og dataangrepene øker i omfang, blir stadig mer avanserte og truer eksistensen til de selskapene som blir angrepet. Spesielt direktør- og fakturasvindel, digital utpressing og løsepengevirus har mangedoblet seg de siste årene, sier Bråthen.
Den store stygge ulven og hackernes favoritt er e-post forteller Bråthen:
- I følge Deloitte kommer hele 91% av dataangrepene via e-post. Med andre ord, det viktigste tiltaket en virksomhet kan gjøre er å redusere risikoen for å bli angrepet via e-post. Verji skal sørge for at de kan få gjort noe med dette på en enkel, effektiv og trygg måte, til en rimelig kostnad.
I denne filmen gir Verji svaret på hvorfor SMB'er bør sette seg inn i deres system
Internasjonale ambisjoner
Selskapets visjon er å gi Europa sikker, enkel og effektiv kommunikasjon som reduserer datakriminalitet. Det er en hårete ambisjon, men Bråthen har tro på at de lykkes med sine internasjonale ambisjoner.
- Vi opererer i et stort marked i sterk vekst, har oppnådd markedsaksept, har en bevist unik forretningsmodell og har samarbeid med store organisasjoner som har omfavnet Verji på vegne av sine medlemmer. Selskapet er med andre ord godt rigget for å gjennomføre sine planer. Det som gjenstår nå er å få til sterkt vekst, da kan dette bli virkelig stort, konstanterer Bråthen.
Bråthen oppfordrer interessenter til å vurdere deres investeringstilbud og en eventuell investering for å bli med å bidra til økt datasikkerhet i små og mellomstore bedrifter.
- Om noen interessenter skulle ha spørsmål til oss, er de velkomne til å booke et møte med oss for å høre mer, både om investeringsmuligheten og produktet vi leverer, avslutter Bråthen.