Skip to content

Fra saks til software

Basert på omfattende bransjeerfaring og pilottesting i frisørbransjen lanserer Mad Software og Eivind Linge nå en programvare som lover å styrke driften av mindre servicebedrifter gjennom høyere motivasjon for ansatte og bedre kontroll for ledelsen. Nå henter selskapet kapital for å gå ut i markedet.

Små servicebedrifter utgjør en stor del av næringslivet, og mange av disse sliter med å oppnå god nok lønnsomhet. Det tar Mad Software mål av seg til å gjøre noe med. 

Mad Softwares programvare tar tak i kundens eksisterende systemer og forvandler «kjedelige data» til motivasjonsfaktorer for ansatte og et kontrollsenter for ledelsen.

- Et viktig element er det som gjerne kalles «gamification», altså at vi låner grep fra spillverdenen for å gjøre det mer motiverende og morsomt for ansatte å opptre på en måte som også er lønnsomt for bedriften, sier Eivind Linge, adm. direktør i Mad Software.

Se video om Mad Software her: 



Pilotstudie bekrefter gode resultater
Etter omfattende utviklingsarbeid og en pilotstudie med mer enn 300.000 arbeidstimer er selskapets programvare nå klar for full lansering. Her er noen hovedpunkter fra pilotstudien:

Resultater pilot-1

Les investeringstilbudet og kjøp aksjer her

Starter med kjent bransje 
Når Mad Software i disse dager henter kapital gjennom Folkeinvest, vil pengene brukes for å gå ut i markedet, i første omgang til frisør- og velværebransjen i Norden. 

- Vi har sett hva som må løses for å løfte driften av en frisørsalong til neste nivå, og nå har vi gjort noe med det. Vi kjenner «alle» i bransjen, og basert på en rekke møter vet vi at interessen for det vi kommer med er stor, sier Linge.

Linge har etablert selskapet sammen med Sven Bjørnstad. Sammen eier de frisørkjeden Föhn. Her har systemet blitt testet ut i omfattende pilottester, med klar økning i lønnsomhet, salg og gjenbesøk.

- Vi har allerede etablert en unik markedskanal gjennom avtaler med leverandørene av kundenes kassasystemer. Det gjør at et stort antall kunder i frisør- og velværebransjen umiddelbart kan ta systemet vårt i bruk, sier han. 

- Men programvaren vår egner seg egentlig for alle selskaper som driver med salg og service, og vi planlegger å gå inn i flere bransjer. Vi mener potensialet er kjempestort, både i og utenfor Norge, for det er mange mindre og mellomstore servicebedrifter som sliter med lønnsomheten, og her kan vi hjelpe, legger Linge til.

Her er fire grunner til å investere i Mad Software:

Hvorfor investere-1

Les investeringstilbudet og kjøp aksjer her

Emisjonen blir tilrettelagt av verdipapirforetaket Folkeinvest. Det gjør det mulig for alle å delta i emisjonen, selv med relativt små beløp.

I den pågående emisjonen er selskapet priset til 28,0 millioner kroner, og målet er å hente mellom 7 og 12 millioner kroner.