Skip to content

Ledende norsk produsent av alkoholfrie drikkevarer søker kapital for videre vekst

Empress har etablert seg som en av de ledende norske produsentene av premium alkoholfrie drikkevarer. De utvikler og produserer egne produkter i eget bryggeri, og har i løpet av de siste fem årene blitt en betydelig aktør i det norske markedet. De opplever en kraftig økning i etterspørselen etter deres produkter, både i Norge og internasjonalt. Nå henter selskapet kapital for å øke produksjonsvolumet, styrke teamet og støtte deres vekst i større markeder.

Anna Karenina Anda og Christer Andersson er gründerne bak Empress. Produktene er rettet mot voksne som ønsker innovative og sofistikerte alkoholfrie alternativer.

- Empress tilbyr mer enn bare en drikke – det er en fullverdig sensorisk opplevelse. Hver eneste slurk er et resultat av nøye håndverk, hvor tradisjonelt bryggeri møter moderne teknologi. Dette fokuset har hjulpet oss å etablerer Empress i en unik posisjon i det globale markedet for alkoholfrie drikker, forklarer Christer Andersson, CEO og gründer av Empress.

I sine lokaler på Kolbotn, en 15 minutters kjøretur utenfor Oslo, tester, produserer og distribuerer Empress kombucha, winealts, svart, brut og mocktails til leverandører i Norge og USA. Empress er blitt kjent for sine produkter av høy kvalitet som et alternativ til vin. Produktutvikling er en kontinuerlig prosess, og selskapet er alltid på jakt etter nye måter å innovere på.

- Empress er mer enn et bryggeri – det er en visjon for fremtidens drikkevarer, konstanterer Andersson.

 

Markedet for alkoholfrie drikkevarer har vokst raskt de siste årene og med det har utvalget i alkoholfrie alternativer har vokst i takt med etterspørselen.

- Markedet har vokst raskt de siste årene og det er ingenting som tyder på at denne trenden vi avta de kommende årene. Empress er posisjonert for å ta del i denne veksten, sier Andersson.

I slutten av mai i år var Anna Karenina og Christer med i podkasten "Den som våger - vinner". I episoden deler de historien om reisen til Empress siden oppstarten i 2019, en tid da Norge kort tid etter ble nedstengt på grunn av Covid-19. For et nyetablert selskap medførte dette en ekstra utfordrende start. I podkasten kan du høre hvordan de navigerte gjennom denne perioden, samt Anna Karenina og Christers tips til andre gründere.

Lytt til podcasten her

 

Empress har vist god vekst og har de siste to årene tredoblet driftsinntektene. De har allerede avtaler med NorgesGruppen, Coop Norge, og har begynt eksport til USA med stor suksess. Empress har også signert nye og større salgs- og distribusjonsavtaler. 

- Ved oppstart satte styret et målet om en moderat vekst de første årene, dette for at vi skulle kunne bygge opp den interne kunnskapen og erfaringene, forklarer Anderson før han legger til, 

- Dette har fungert godt og vi kan nå se at vi siden oppstart har økt salgsinntektene hvert år.

For å møte den økende etterspørselen søker Empress kapital med Folkeinvest som tilrettelegger. I den pågående emisjonen prises selskapet til 25 MNOK, og selskapet har som mål å hente mellom 3,5 MNOK og 7 MNOK. 

Les investeringstilbudet