Skip to content

Katy og Egil investerer i norsk tech-satsning i globalt millionmarked

Mad Software har utviklet et system som endrer bedriftenes forutsetning for å lykkes. Systemet egner seg for alle som driver med salg og service, men de skreddersyr systemet for én bransje av gangen. Først ut er frisør- og velværebransjen. Nå henter selskapet kapital for å finansiere den neste fasen. 

Vi har truffet ekteparet Katy Akselsen (50) og Egil Akselsen (53) som har plassert et beløp i den pågående emisjonen, for å høre mer om deres kunnskap om systemet, og hvorfor de har valgt å investere i Mad Software. 

- Katy har vært daglig leder for en av salongene som har deltatt på piloten og testingen av Mad Software. Det har gitt oss god kjennskap til programvaren, og innsikt i verdien det har tilført bedriften. Da muligheten for å investere og bli medeier dukket opp var vi ikke i tvil, sier Egil Akselsen. 

53-åringen som har lang erfaring med investeringer og kjøp av aksjer, utdyper hvilke vurderinger han gjør av selskapene han velger å investere i.

- Mad Software scorer skyhøyt på våre tre viktigste investeringsfaktorer, sier Egil, før han utdyper: 

- Det er flere kriterier som bør oppfylles før vi velger å investere i et selskap. Først og fremst må vi ha tillit til produktet, dernest se at forventninger om vekst og framtidsplanene virker fornuftige, og til sist er det også avgjørende at vi har troen på menneskene som står bak konseptet.

Katy er daglig leder i frisørsalongen Föhn som har deltatt i pilotprosjektet til Mad Software. Hun mener Mad Software har utviklet en nytenkende teknologi som vil føre til hurtig ekspansjon i årene som kommer.

- De har truffet en nerve som vil eksplodere i årene som kommer -  dette er uten tvil den mest interessante investeringen vi har gjort på lenge, sier Akselsen. 

Dette er Mad Software
Mad Software er et norsk tech-selskap med nordisk lansering og globale ambisjoner.
Deres unike teknologi åpner portene til en ny verden av potensialer som umiddelbart skaper økt omsetning og økt lønnsomhet for sine kunder.
Enkelt forklart gjør de dette gjennom gamification av bedriftens eksisterende data, hvor de blant annet forvandler kjedelige Excel-ark og rapporter til noe visuelt og spennende som umiddelbart skaper økte resultater for sine kunder.
Slik skaper de selvmotiverte medarbeidere som booster resultatene. De kaller det gamification av arbeidshverdagen.
Gjennom en emisjon på Folkeinvest ønsker de nå å øke aksjekapitalen. Selskapets totale finansieringsmål er på mellom 7 og 12 millioner kroner, og pengene skal benyttes til videre vekst.

Katy har førstehånds erfaring fra arbeid med systemet til Mad Software. 

- Innflytelsen systemet har på resultatutvikling er betydelig, kanskje spesielt fordi de ansatte har fått økt fokus på våre viktigste KPI’er. Utviklingen til mine medarbeidere har virkelig vært imponerende. Mad Software er motiverende og gøy å jobbe med, sier Katy og legger til:  
 
- I tillegg sparer vi store utgifter på automatisering av lønnskjøring. Jeg har jobbet som leder på frisørsalong i 20 år, men aldri hatt så god oversikt som jeg har nå. Dette er noen av hovedgrunnene til at vi valgte å investere i Mad Software.

Les mer og meld interesse for investering

Systemet er litt som å ansette en personlig motivator til alle som jobber på en arbeidsplass. Systemet analyserer de ansatte til enhver tid, og sørger for individuell oppfølging basert på den enkeltes prestasjoner.

- Tidligere måtte jeg lese åtte forskjellige rapporter for å få den oversikten Mad Software nå sørger for at jeg får live i dashbordet, sier Katy.

Innovasjon i en satt bransje

Frisørbransjen er i følge Katy og Egil moden for fornyelse. 

- Jeg tilhører en bransje som har ligget på latsiden i en årrekke. Vi har ikke vært særlig bortskjemt når det gjelder innovativ utvikling, og det er på høy tid at også denne bransjen får en nyskapende og leken oppgradering, utbryter Katy, før hun legger til: 

- De har klart å skape noe innovativt som ikke går på bekostning av stoltheten i faget.

Situasjonsbildet er ganske nøyaktig det samme internasjonalt. 

- Mad Software globalt kan gjøre det svært bra, og jeg tror det er mange andre bransjer som kan dra nytte av systemet. Jeg tror både hotell- og restaurantbransjen, meglerbransjen og detaljhandelen er blant bransjene som vil få øynene opp for Mad Software, sier Egil. 

Og Egil mener også det er potensiale for avkastning på investeringen: 

- Dette er investeringen med størst avkastningspotensial i vår portefølje. 

Han tenker litt, før han legger til: 

- Det er jo ofte slik at når man går tidlig inn i et selskap, er man også med på en fantastisk verdivekst om man lykkes. Forretningsmodellen Mad Software har er sterk, vi har god oversikt over bransjen, og vi har troen på måten de skal bygge lisenssalget på. Det blir spennende å se hvilke bransjer de etter hvert går inn i, men med prognosene for frisørbransjen alene - er vi veldig godt fornøyde.

Alle kan investere

Det er verdipapirforetaket Folkeinvest som tilrettelegger for emisjonen.

På Folkeinvest.no kan investorer og andre interessenter lese hele investeringstilbudet til Mad Software, og følge emisjonen til Mad Software og andre selskaper som søker kapital.